Galerija FLU and Galerija IZLOZI, Knez Mihailova 53 / Belgrad, Serbia
WORKSHOP 5 / FIFURATION and WILANÓW GENIUS LOCI
12 - 25 April, 2018
Wystawa studentów PRACOWNIA 5 / FIGURACJE
Kimba Kermer
Bohdan Pylypushko
Maciek Stok
Marta Stawska
Paweł Tajer
Karolina Zimna
Wystawa studentów WILANÓW GENIUS LOCI
Aleksander Czekaj
Arkadiusz Glegoła
Sara Ilia
Cezary Jechowski
Aleksandra Nowińska
Robert Marchewka
Rafał Moroz
Grzegorz Polański
Adam Śliwa
Projekt „WILANÓW GENIUS LOCI, DWA WIDZENIA“ został zrealizowany przez Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie we współpracy z Fundacją imienia Mariusza Kazany. Przedsięwzięcie powstało w ramach wspólnego zadania Zakładu Teorii Współczesnej Grafiki i Pracowni Grafiki Warsztatowej. W trakcie jego opracowywania przez studentów drugiego roku powstały prace, których inspiracją był Pałac w Wilanowie i jego otoczenie. Pierwsze wrażenie, szkice i projekty wykonane pod jego wpływem, zostały poparte wnikliwym zbieraniem informacji na temat wybranego motywu. Pozwoliło to na stworzenie koncepcji i wybór metody realizacji dzieła. Praca nad projektem trwała kilka miesięcy i obejmowała również opisanie całego procesu twórczego. Ekspozycja „WILANÓW GENIUS LOCI, DWA WIDZENIA“ prezentuje graficzne konsekwencje kolejnych etapów kreacji.
Wystawa HOMOBOTANICUS grafiki Agnieszki Cieślińskiej
Center for Graphic Art and Visual Researches AKADEMIJA, Faculty of Fine Arts / Belgrade, Serbia
12 - 25 April, 2018
Homobotanicus to cykl prac ukazujący fragment świata przyrody, w którym kwiaty, liście, nasiona przeobrażają się w nowy fantasmagoryczny gatunek istot, zmieniających swoją formę i materię. Obdarzone ludzkimi cechami rośliny uświadamiają nam piękno, harmonię, ale także inteligencję otaczającej nas natury.
Inspiracją do stworzenia cyklu grafik Homobotanicus był „Hortus Eystettensis Book of plants” - niezwykły zbiór rycin o kwiatach, uprawianych w Eichstatt, największym XVI wiecznym niemieckim ogrodzie. Cytowanie, wklejanie fragmentów starych rycin w kompozycje moich prac, wynika z chęci wpisania się w ciąg kulturowej tradycji obrazu.
Prace z cyklu Homobotanicus zostały zrealizowane głównie w klasycznych technikach warsztatu graficznego w którym wykorzystuję potencjał malarski matrycy graficznej.