Małgorzata Frąckiewicz i Tomek Głowacki – twórcy identyfikacji wizualnej projektu “UpComing. Wybrane Dyplomy ASP w Warszawie 2021” zostali nagrodzeni w corocznym konkursie na najlepsze polskie projekty komunikacji wizualnej – Polish Graphic Design Awards 2022. Oboje są absolwentami wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Kontynuujący tradycję "Coming Out-u" przegląd młodej sztuki – UpComing 2021 w nowej odsłonie otrzymał nagrodę główną w kategorii identyfikacja wizualna uproszczona. Nagroda w tej kategorii przyznawana jest za spójny system identyfikacji wizualnej składający się z minimum 5 elementów, stworzony dla osoby, firmy, instytucji, wydarzenia lub kampanii. W tej kategorii nagrodzeni zostali także Wyraz za projekt Delipop oraz 247 Studio za projekt Eonic.
“Motywem przewodnim tegorocznej identyfikacji jest abstrakcyjna, zmienna forma przysłaniająca powielony tytuł wystawy. Symbolizuje ona pomiętą kartką papieru, jakich wiele mięliśmy poszukując najlepszego rozwiązania. UpComing jest uhonorowaniem tych 5 lat poszukiwań. Kształty dopasowują się do zmieniających się formatów (plakaty, media społecznościowe, outdoor), mogą być wypełniane ilustracjami, fotografiami czy typografią, wciąż pozostając spójnymi” – mówią twórcy identyfikacji, Małgorzata Frąckiewicz i Tomek Głowacki.
Polish Graphic Design Awards
Konkurs na najciekawsze i najważniejsze realizacje w danym roku obejmuje wszystkie istniejące dziedziny komunikacji wizualnej. Zgłaszane projekty realizowane są dla różnorodnych mediów przy użyciu rozmaitych metod i narzędzi. Główne kategorie podzielono i uszczegółowiono tak, by
w skutecznych sposób selekcjonować i obiektywnie oceniać zgłoszone projekty.
• Polish Graphic Design Awards 2022 – wyniki konkursu
Małgorzata Frąckiewicz i Tomek Głowacki – twórcy identyfikacji wizualnej projektu
“UpComing. Wybrane Dyplomy ASP w Warszawie 2021”,
nagrodzonej w konkursie Polish Graphic Design Awards 2022.
Fot. Małgorzata Frąckiewicz i Tomek Głowacki