Akademia Sztuk Pięknych

w Warszawie
Herb Rzeczypospolitej PolskiejProjekty dofinansowane ze środów Unii Europejskiej - link Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - link
Premiera książki dr Kuby Szredera

Premiera książki dr Kuby Szredera

Opublikowano 8 grudnia 2021

9 grudnia o 19:30 odbędzie się międzynarodowa premiera anglojęzycznej książki wykładowcy WZKW dr Kuby Szredera pt. "The ABC of the projectariat. Living and working in a precarious art world", wydanej nakładem Manchester University Press oraz galerii sztuki Whitworth and Manchester City Galleries.

W dyskusji wezmą udział dr Kuba Szreder i prof. Andrea Phillips z Northumbria University i Baltic Centre for Contemporary Art. Rozmowe poprowadzi prof. Alistair Hudson - dyrektor Whitworth and Manchester City Galleries.

 

"The ABC of the projectariat. Living and working in a precarious art world"

 

Książka oparta jest na socjologicznej analizie prekarnych warunków pracy i życia artystów oraz kuratorów, którzy funkcjonują w globalnym obiegu artystycznym. Uroki oraz niebezpieczeństwa projektowego życia są przedstawione w przystępnej formie leksykonu, składającego się z sześćdziesięciu siedmiu krótkich haseł. Jest to pierwsza pozycja w nowej, prestiżowej serii  wydawniczej "Whitworth Manuals", której celem jest przedstawienie nowatorskich propozycji intelektualnych oraz artystycznych.

 

dr Kuba Szreder

 

Wykładowca na Wydziale Zarządzania Kultura Wizualną Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Po ukończeniu socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim pracował jako niezależny kurator interdyscyplinarnych projektów z pogranicza sztuki, działań publicznych, krytycznej refleksji i społecznych eksperymentów. Jest redaktorem wielu książek i katalogów oraz autorem tekstów z zakresu socjologii i teorii sztuki publikowanych w Polsce i poza jej granicami. Jego pierwsza autorska książka "ABC Projektariatu" została wydana w 2016 roku przez Bęc Zmianę. W 2009 roku zainicjował Wolny Uniwersytet Warszawy, z którym przeprowadził szereg programów badawczych dotyczących współczesnych systemów produkcji kulturowej. W swojej pracy teoretycznej analizuje obecne formy produkcji kulturowej w kontekście późnego kapitalizmu. W 2015 roku obronił doktorat na Loughborough University School of the Arts o politycznych i ekonomicznych aspektach niezależnych projektów kuratorskich.