Projekt „Afiszuj się!” jest poświęcony polskiej międzywojennej reklamie, występującej w formie plakatów, afiszy, reklam w prasie ilustrowanej, gazetowych ogłoszeń drobnych oraz druków ulotnych.
16 października 2020 wieczorem odbędzie się premiera dedykowanej projektowi stronie internetowej www.afiszujsie.art. Znajdą się na niej 3 zdigitalizowane kroje pisma, pochodzące z międzywojennych afiszy, które zostaną udostępnione na otwartej licencji.
Na stronie opublikowana zostanie również:
- przeznaczona do ściągnięcia paczka ilustracji z międzywojennych ogłoszeń prasowych,
- instrukcja tworzenia reklamy w stylu najsłynniejszych międzywojennych twórców: Edmunda Bartłomiejczyka, Henryka Berlewiego i Tadeusza Gronowskiego, autorstwa Igora Kubika, której elementy również możliwe będą do ściągnięcia.
- galeria zawierająca najciekawsze przykłady międzywojennej reklamy reprodukowanej (plakaty, afisze, reklamy z prasy ilustrowanej, ogłoszenia drobne i druki ulotne pochodzące m.in. ze zbiorów Muzeum Plakatu w Wilanowie, Biblioteki Narodowej i Jagiellońskiej),
- teksty stanowiące merytoryczne opracowanie tematu, autorstwa Aleksandry Lewandowskiej-Ferenc, Andrzeja Tomaszewskiego oraz Michała Wardy.
Zespół projektu:
Sonia Jaszczyńska – pomysłodawczyni, koordynatorka, autorka tekstów
Ania Wieluńska – pomysłodawczyni, koordynatorka, autorka krojów
Michał Czarnota – programowanie
Borys Kosmynka – wsparcie projektowe, autor krojów
Igor Kubik – ilustracja
Aleksandra Lewandowska-Ferenc – autorka opracowania merytorycznego
Anna Naumova – tłumaczenie
Elżbieta Stachyra – redakcja i korekta
Filip Tofil – wsparcie projektowe, autor kroju
Andrzej Tomaszewski – autor opracowania merytorycznego
Michał Warda – autor opracowania merytorycznego
Agnieszka Woźniak-Wieczorek – kwerenda
Patronem projektu jest Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie.
Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.